Pages

Rabu, 8 Mac 2017

Power Pumping Ransang Susu Ibu

Teks: Norazrin Mohd Nor

"Power pumping tu nak buat macamana? Biasanya saya pam 60 minit tanpa henti"

Mengucap panjang kenalan saya bila saya beritahu saya pam60 minit tanpa henti. Gara-gara nak stimulasi susu ibu. Saya terua dan memaksa untuk susu ibu terhasil dengan banyak.

Mommy jangan lakukan kesilapan seperti saya. Sini saya kongsikan bagaimana kaedah power pumping.


Bila perlu buat power pumping?
Saya cadangkan mommy buat power pumping jika terskip jadual mengepam. Perlu diingatkan, ikut jadual pam sebaik mungkin.

Ada beza ke buat single pump dan double pump?
Pada pedapat saya tiada bezanya.

Yang mana satu saya suka?
Saya lebih suka double pum. Sebab bila kita pam sebelah, susu sebelah lagi juga akan keluar. Rasa macam banyak je bila buat double pump.

Jangan lupa ye mommy, disamping konsisten dengan jadual pam pastikan jaga pemakanan juga. Jangan lakukan kesilapan seperti saya. Boleh baca entry masalah susu sikit. Saya ada kongsikan apa yang perlu kita lakukan jika susu makin merudum.

Jika mommy ada persoalan,boleh whatsapp saya 019-3509685

Catat Ulasan