Pages

Selasa, 8 November 2016

Punca relaktasi tidak berjaya

Teks: Norazrin bt Mohd Nor

Hebat betul cabaran nak relaktasi ni ye?

Dalam tempoh beberapa hari ni, saya dapat kenal pasti beberapa faktor penyebab relaktasi tidak berjaya.
Saya list kan dekat sini bukan sebab saya gagal relaktasi. Saya masih akan terus mencuba sehingga jaya. 

List ni saya nak jadikan sebagai pembakar semangat saya untuk terus berusaha relaktasi si manja Izzah.
1. Tiada sokongan dari suami atau insan terhampir.

2. Culas dengan jadual mengepam.
Kena rajin pam on time. Nak pastikan susu ada signal masa pemprosesan. Saya dah siapkan jadual 7hari pam tanpa gagal. Jika skip satu sesi, mula semula hari pertama.

3. Bayi enggan menyusu terus (df)
Mommy luar sana jangan risau. Saya juga hadapi perkara yang sama. Waktu terbaik saya ajar semula si manja adalah pada waktu malam. Masa tu dia mamai tapi haus. Hihi. Saya yakin, si manja akan belajar semula untuk penyusuan terus dari mommy.

Cukup la 3faktor ni. Semoga berjaya semua. Doakan saya juga ye

#RelaktasiMommy
#GelombangShaklee
Catat Ulasan