Pages

Isnin, 17 Oktober 2016

Telinga Iffah Luka (Bahagian 2)

Teks: Norazrin Mohd Nor

Pagi ni ke sekolah dulu. Hadiri acara perhimpunan rasmi. Jadual hari ni, 8.00- 8.30 pagi. Isi borang untuk keluar ke hospital atas urusan Iffah.

Alhamdulillah, tiba ke hospital jam 8.50pagi. Namun penuh dengan kereta. Mana nak parking kereta ni?

Sedang leka pusing sana, pusing sini ternampak seorang jururawat masuk ke dalam kereta. Alhamdulillah dapat parking. Namun, jururawat tersebut tidak beredar. Allahu akbar.

Sambil menunggu jururawat tersebut beredar, datang kereta lain dari arah depan. Saya lihat semula kedudukan kereta saya. Saya di jalan yang betul. Kereta tersebut yang melawan arah. Pemandu tersebut menunjukkan muka marah agar saya berundur ke belakang. Saya menyalakan signal dari tadi. Mustahil kereta tersebut tak nampak.

Akhirnya Allah hadirkan seorang insan yang membantu. Syukur alhamdulillah semuanya dipermudahkan.

Saya ke bahagian ENT. Setelah menunggu hampir 1 jam, Iffah diperiksa dan doktor pakar juga tidak dapat bagi kata putus apa yang berlaku pada telinga Iffah. Ubat diberi dan tarikh temujanji ditetapkan.

Allahu akbar. Peliharalah anak kecilku ini.

Catat Ulasan