Pages

Khamis, 28 Januari 2016

Nutrisi pemakanan

Memetik kata-kata Dr Zubaidi
"Saya akui sesetengah doktor agak kurang pengetahuannya dalam ilmu nutrisi pemakanan. Maka mereka mungkin tidak sedar kepentingan pemakanan dalam mencegah dan merawat penyakit.
Banyak usaha yang telah dilakukan, terutamanya Pertubuhan Doktor Islam Malaysia (PERDIM) untuk membuka pandangan doktor-doktor moden tentang kepentingan nutrisi dalam makanan.
Rawatan penyakit dengan pemakanan yang betul, bukannya kaedah alternatif, tetapi kaedah rawatan moden yang dilupakan, kerana para doktor sering diberitahu tentang manfaat ubat sintetik sehingga lupa bahawa makanan yang dimakan juga adalah ubat kerana mempunyai nutrisi yang bermanfaat"

Bak kata Dr Forrest C. Shaklee
"I never belittle the medical profession but we are in two separate fields of endeavor. They are trained to treat disease and I’m interested in building health.”

#Zi2M
#ShakleeEffectZi2M

Mati itu pasti

Bila kita mati, tiada lagi org ziarahi.
Bahkan, selepas beberapa ketika anak & isteri akan kembali ceria spt biasa.......

Inilah di antara tulisan terbaik Syekh Ali Thanthawi Mesir Rahimahullah:

Pada saat engkau mati, janganlah kau bersedih. Jangan pedulikan jasadmu yang sudah mulai layu, kerana kaum muslimin akan menguruskan jasadmu. Mereka akan melucutkan pakaianmu, memandikanmu dan mengkafanmu lalu membawamu ke tempatmu yang baru, KUBURAN.

Akan ramai orang yang menghantarkan jenazahmu bahkan mereka akan meninggalkan pekerjaannya untuk ikut menguburkanmu. Dan mungkin banyak yang sudah tidak lagi memikirkan nasihatmu pada suatu hari.....

Barang barangmu akan dikemas, kitab , kasut dan pakaianmu. Jika keluargamu setuju barang2 itu akan disedekahkan agar bermanfaat untukmu.

Yakinlah; dunia dan alam semesta tidak akan bersedih dgn kepergianmu. Ekonomi akan tetap berlangsung! Posisi pekerjaanmu akan diisi orang lain. Hartamu menjadi harta halal bagi ahli warismu. Sedangkan kamu yg akan dihisab dan DIPERHITUNGKAN untuk yang kecil dan yang besar dari hartamu!

Kesedihan atasmu ada 3;
Orang yg mengenalmu sekilas akan mengatakan, kasihan. Kawan2mu akan bersedih beberapa jam atau beberapa hari lalu mereka kembali seperti sediakala dan tertawa tawa! Di rumah ada kesedihan yang mendalam! Keluargamu akan bersedih seminggu dua minggu, sebulan dua bulan, dan mungkin hingga setahun?? Selanjutnya mereka meletakkanmu dalam arkib kenangan....

Demikianlah "Kisahmu telah berakhir di tengah2 manusia". Dan kisahmu yang sesungguhnya baru dimulai, AKHIRAT!! Telah musnah kemuliaan, harta, kesihatan, dan anak. Telah engkau tinggalkan rumah, istana dan isteri tercinta. Kini hidup yg sesungguhnya telah dimulai.

Pertanyaannya adalah:
Apa persiapanmu untuk kuburmu dan Akhiratmu??
Hakikat ini memerlukan renungan.

Usahakan dengan sungguh2;
Menjalankan kewajiban kewajiban, hal-hal yg disunnahkan, sedekah rahsia, merahsiakan amal soleh, solat malam, Semoga engkau selamat.

Andai engkau mengingatkan manusia dengan tulisan ini in sha Allah pengaruhnya akan engkau temui dalam timbangan kebaikanmu pada hari Kiamat. "Berilah peringatan, kerana peringatan itu bermanfaat bagi orang orang mukmin"

AllahuRabbi... Kubur itu semakin dekat untuk didiami!

Sabtu, 23 Januari 2016

Tukar emas

الذَّهَبُ بِالذَّهَبِ وَالْفِضَّةُ بِالْفِضَّةِ وَالْبُرُّ بِالْبُرِّ وَالشَّعِيرُ بِالشَّعِيرِ وَالتَّمْرُ بِالتَّمْرِ وَالْمِلْحُ بِالْمِلْحِ مِثْلاً بِمِثْلٍ سَوَاءً بِسَوَاءٍ يَدًا بِيَدٍ فَإِذَا اخْتَلَفَتْ هَذِهِ الأَصْنَافُ فَبِيعُوا كَيْفَ شِئْتُمْ إِذَا كَانَ يَدًا بِيَدٍ
“Jika emas dijual dengan emas, perak dijual dengan perak, gandum dijual dengan gandum, sya’ir (salah satu jenis gandum) dijual dengan sya’ir, kurma dijual dengan kurma, dan garam dijual dengan garam, maka jumlah (takaran atau timbangan) harus sama dan dibayar kontan (tunai). Jika jenis barang tadi berbeda, maka silakan engkau membarterkannya sesukamu, namun harus dilakukan secara kontan (tunai).” (HR. Muslim no. 1587)

Tukar emas

الذَّهَبُ بِالذَّهَبِ وَالْفِضَّةُ بِالْفِضَّةِ وَالْبُرُّ بِالْبُرِّ وَالشَّعِيرُ بِالشَّعِيرِ وَالتَّمْرُ بِالتَّمْرِ وَالْمِلْحُ بِالْمِلْحِ مِثْلاً بِمِثْلٍ سَوَاءً بِسَوَاءٍ يَدًا بِيَدٍ فَإِذَا اخْتَلَفَتْ هَذِهِ الأَصْنَافُ فَبِيعُوا كَيْفَ شِئْتُمْ إِذَا كَانَ يَدًا بِيَدٍ
“Jika emas dijual dengan emas, perak dijual dengan perak, gandum dijual dengan gandum, sya’ir (salah satu jenis gandum) dijual dengan sya’ir, kurma dijual dengan kurma, dan garam dijual dengan garam, maka jumlah (takaran atau timbangan) harus sama dan dibayar kontan (tunai). Jika jenis barang tadi berbeda, maka silakan engkau membarterkannya sesukamu, namun harus dilakukan secara kontan (tunai).” (HR. Muslim no. 1587)

Khamis, 21 Januari 2016

Fat to fit

Terdapat tiga (3) suplemen utama yang disyorkan untuk dapatkan bentuk badan menawan bersama diet Shaklee.

Ia adalah Cinch Shake, Lecithin dan Herblax yang boleh membantu mengecilkan bahagian-bahagian yang terlebih besar.

Dengan menawarkan konsep 3B iaitu Bakar, Buang dan Bina. Anda boleh dapatkan bentuk badan yang menawan dengan cara sihat tanpa PERLU BERLAPAR.

CINCH SHAKE : Merupakan minuman berprotein yang mempunyai pilihan 3 perasa iaitu latte, coklat atau vanila. Berasaskan soya dan bertindak sebagai pengganti makanan. Sudah tentu mampu mengenyangkan anda tanpa perlu lagi anda mengambil nasi lemak setiap pagi.

Fungsinya adalah untuk meningkatkan kadar metabolisma badan yang menjadi punca masalah kegemukan negara kita. In shaa Allah dengan meningkatkan kadar metabolisma, badan anda akan mula mengecil dengan mudah.

LECITHIN : Berbentuk softgel yang diasaskan dari soya organik. Berfungsi untuk memecahkan lemak di bahagian-bahagian yang sukar dipecahkan terutama perut dan peha. Bila ambil lecithin, perut memang rasa selesa dan tidak rasa sendat semacam.

HERBLAX : Sejenis detox yang membantu menyingkirkan segala yang tidak diperlukan dalam badan. Sebagai contoh lemak, kolestrol dan toksin. Bahan-bahan ini bukan sahaja menggemukkan, malah boleh membawa risiko kematian terutama apabila toksin semakin banyak dalam hati atau saluran jantung tersumbat dek kerana lemak yang banyak.

Herblax ini jugalah yang membantu menyingkirkan lemak-lemak yang telah dipecahkan oleh Lecithin. Selain itu. ia membantu melawaskan perut dan mengelakkan perut merasa sebu.

"Don’t wait to lose weight"

‪#‎ZI2M‬
‪#‎ShakleeEffectZi2M‬

Selasa, 19 Januari 2016

Emas 0.5gram

Kelebihan 0.5 gram syiling emas

Mampu milik - harga kurang daripada RM100 (harga ahli Powergold 20/1/2016 adalah RM94) sudah tentu boleh dibeli oleh kebanyakan orang

Mudah dijual balik - sekiranya anda terdesak dan memerlukan wang, menjual 10 keping syiling emas 0.5 gram lebih mudah berbanding menjual 1 keping gold bar 5 gram. Ini kerana anda boleh menjual kepada 1 hingga 10 orang berbanding 5 gram yang perlu dibeli 1 orang sahaj dengan harga yang tinggi. Percayalah, sekiranya anda menyertai Powergold, jualan balik emas sesama ahli sangatlah mudah. Ahli-ahli Powergold pasti berebut-rebut nak beli emas anda.

Mempunyai nilai yang tinggi - Emas yang kecil mempunyai nilai yang tinggi kerana pembuatannya yang sukar.

Sesuai dijadikan hadiah - Seperti yang saya tulis di sini , hadiahkan rakan anda dengan emas 0.5 gram syiling ini amat sesuai kerana harganya yang mampu dibeli disamping menyedarkan penerima hadiah untuk menyimpan emas.

Simpanan Untuk Ibu Bapa - Selain memberikan wang kepada ibu bapa anda, pemberian 0.5 gram syiling emas sebulan mungkin dapat menggembirakan ibu bapa anda.

Tabung emas anak-anak - Sesuai dijadikan tabungan emas untuk anak- anak. Lebih menguntungkan.

Isnin, 18 Januari 2016

Sarapan pagi penting

AWAS! SARAPAN PAGI, JANGAN DIPERLEKEHKAN
===================================

πŸ™ Sebilangan besar remaja tidak bersarapan pagi sebelum ke sekolah. Mereka hanya bersarapan jam 10 pagi pada waktu rehat di sekolah.

πŸ™ Pemilihan makanan untuk sarapan hanya kepada makanan yang digemari dan bukan kepada makanan yang berkhasiat.

πŸ™ Sarapan pagi tidak mengandungi karbohidrat seperti roti dan bijirin yang boleh merangsang fungsi otak, Sarapan pagi tidak diikuti dengan minuman seperti susu, milo atau minuman lain yang berkhasiat.

πŸ™ Sarapan pagi sesuatu yang asing dan ganjil bagi mereka yang tidak pernah melakukannya antara jam 7.00 hingga 9.30 pagi.

πŸ™ Fenomena remaja kita hari ini yang tidak bersarapan pagi ke sekolah dianggap perkara biasa. Mereka akan berasa tidak selesa apabila bersarapan pagi. Sebenarnya, sarapan pagi tidak perlu terlalu berat, cukup sekadar segelas susu, sekeping roti atau sedikit bijirin.

πŸ™ Otak atau minda sangat memerlukan sarapan pagi bagi merangsang pemikiran ke arah pembelajaran yang lebih cemerlang di sekolah.

πŸ™ Sarapan pagi dikatakan dapat mencergaskan minda jika dijadikan sebagai rutin harian yang penting untuk kehidupan yang lebih berkualiti.

πŸ™ Pakar pemakanan sependapat bahawa mengambil sarapan adalah sumber pertama untuk memulakan kehidupan seharian, sekali gus mencergaskan minda. Kajian terbaru menunjukkan orang yang bersarapan secara tetap menikmati kehidupan berkualiti, tersusun, bersikap positif, lebih langsing dan memiliki daya tumpuan yang lebih baik.

Whatsapp Azrin 019-3509685
Shaklee ID: 1078286

#Zi2M
#ShakleeEffectZi2M

Ahad, 17 Januari 2016

Kebaikan Vivix Tonik Ajaib

VIVIX SI TONIK AJAIB
=================

Ramai yang PM bertanyakan tentang Fungsi Vivix. Dia kata kenapa ramai sangat yang kata Vivix ni terbaik!

Hari ini saya kongsikan keterujaan sahabat kami yang jatuh cinta dengan Vivix.

Bermula dengan ibunya yang menghidap Bell Palsy lebih 20 tahun pulih selepas mengamalkan Vivix.

Bagaimana suaminya yang mengalami Vertigo sehingga menganggu saraf pendengaran dan kembali sihat dengan Vivix.

Kisah anak bujang yang hampir terputus jari di saat Doktor sendiri memaklumkan bahawa daging itu dah mati dan mgkin jarinya mengalami kecacatan. Namun alhamdulillah dengan izin Allah dan bantuan dari Vivix jarinya pulih seperti normal seolah-olah tiada apa-apa.

Dan kisah paling sadis di mana Doktor menyarankan beliau untuk gugurkan satu-satunya anak perempuannya kerana disyaki Down Syndrom. Alhamdulillah dengan pengambilan Vivix lahirnya seorang Puteri yang cukup sifat dan bijak.

Alhamdulillah, dengan Izin Allah semuanya berlaku dan Vivix salah satu usaha yang Luar Biasa hasilnya.

Itu antara Rahsia Peribadi mengapa beliau sayang dan yakin dengan Shaklee tanpa ragu.

Anda Bagaimana? Ingin saya bantu?

Tiada penyakit yang tiada penawar melainkan KEMATIAN.

Whatsapp Azrin 019-350 9685
Shaklee ID: 1078286

Klik disini
https://goo.gl/mCs7VF

#Zi2M
#ShakleeEffectZi2M

Sabtu, 16 Januari 2016

Petua tak nak mengantuk selepas makan

Salah satu tugas B-Complex adalah untuk  menukarkan makanan kepada tenaga. Apabila kita makan nasi semasa makan tengahari, kebiasannya kita akan rasa mengantuk.

Ini kerana metabolisme dalam perut sedang bertungkus lumus menjadikan makanan yang di makan kepada tenaga.

Akibatnya kita akan rasa mengantuk. Oleh itu B-Complex akan bertindak menukarkan makanan tersebut kepada tenaga dengan segera.

Kerana itulah B-Complex sebaiknya diambil selepas makan. Kalau makan B-Complex sebelum makan pun boleh, tiada maslah.

Tapi pernah tak dengar orang kata makan B-Complex buat kita rasa cepat lapar. Hal ini kerana tiada apa yang boleh ditukarkan menjadi tenaga.

Oleh itu, sebaiknya waktu untuk ambil B-Complex adalah selepas makan.

Mari dapatkan B-Complex terbaik pilihan ramai orang.

#Zi2M
#ShakleeEffectZi2M

Jumaat, 15 Januari 2016

ESP bekalan asid amino

Tahukah anda bahawa KEKURANGAN ASID AMINO boleh menyebabkan KEHILANGAN SEMANGAT dan RASA GELISAH?

Kekurangan tirosin dan triptofan memberi kesan kepada penghasilan neotransmitter yang mencetuskan ketenangan, fokus, kepekaan serta minat.

Triptofan adalah asid amino perlu yang tidak dihasilkan oleh tubuh kita. Ia hanya boleh diperolehi melaui pemakanan. Tirosin disintesis oleh tubuh daripada pengambilan asid amino perlu yang diperolehi dari pemakanan yakni fenilalanin.

Dapatkanlah ESP --> Untuk bekalan asid amino terbaik untuk anda.

Jangan biarkan diri anda diselubungi kegelisahan.

Whatsapp azrin 019-3509685
Shaklee ID: 1078286

#Zi2M
#ShakleeEffectZi2M

Set Kecantikan Shaklee

CANTIK DALAM CANTIK LAH LUAR
=============================
.
Untuk kelihatan cantik ramai yang suka memilih produk kosmetik bagi menampal "kecacatan" yang sedia ada.
.
Namun perubahan boleh dilakukan hari ini. Apa kita kita cuba produk kecantikan yang memberikan kecantikan secara semulajadi dari dalam. Bila penjagaan rapi diberikan dari dalam. Pasti yang luar juga kelihatan cantik secara alami.
.
Persoalannya, Bagaimana mahu cantikan kulit dari dalam?
.
Mudah sahaja, dengan memberi makan kepada sel-sel di dalam badan kita.
.
Haaa? Bagi makan pada sel? Apa makanan sel?
.
NUTRIEN!
.
Nutrien yang cukup menjadikan tubuh kita berfungsi dengan baik, sekaligus memberi kesan yang sangat hebat pada kulit.
.
Apakah Vitamin yang penting untuk kulit kelihatan cantik?
.
VITAMIN E
Merupakan antioksidan yang memerangi radikal bebas hasil dari sinaran UV, pencemaran, radiasi, stress dan pemakanan.
Menguatkan jaringan pada sel kulit.
Membantu mengurangkan risiko jangkitan akibat dari masalah jerawat dan sebagainya.
Membantu menjadikan kulit lebih cerah dan ceria.
.
VITAMIN A
Merupakan antioksidan yang memerangi radikal bebas hasil dari sinaran UV, pencemaran, radiasi, stress dan pemakanan.
Mengawal selia penghasilan sebum di wajah.
Menguatkan jaringan pada sel kulit.
Mencegah kemunculan jerawat.
.
VITAMIN C
Merupakan antioksidan yang memerangi radikal bebas hasil dari sinaran UV, pencemaran, radiasi, stress dan pemakanan.
Melindungi sel dengan membentuk membran sel yang kuat.
Menguatkan imuniiti tubuh untuk melawan jerawat.
Mencegah penuaan pada kulit.
Membantu dalam penghasilan kolagen.
.
VITAMIN B COMPLEX
Melancarkan peredaran darah.
Membantu dalam penghasilan sel-sel baru.
Menjaga kelembapan kulit secara semulajadi.
Membantu mencegah dan merawat jerawat.
.
Buat pesanan sekarang untuk kulit cantik dari dalam menarik di luar.
.
‪#‎Zi2M‬
‪#‎ShakleeEffectZi2M‬


Multivitamin Shaklee memang best

HEBAT SANGAT KE VITA-LEA SHAKLEE?
=================================
.
TAHUKAH ANDA!
.
Vita-Lea asalnya dikenali sebagai “Vitaliza-Mineral” dan disingkatkan sebutan kepada “Vita-Min”, dan PERKATAAN VITAMIN yang disebut kini asalnya dari Shaklee.
.
Apa Kelebihan MULTIVITAMIN SHAKLEE?
.
.
🌡 Merupakan multi-vitamin dan mineral yang pertama dicipta di dunia
🌡 Disokong oleh 7 kajian klinikal.
🌡 Ujian klinikal telah membuktikan pengambilan Vitalea Shaklee selama setahun boleh mengurangkan risiko jatuh sakit sebanyak 65%
🌡 Tidak mengandungi perisa atau pewarna tiruan, pemanis atau pengawet.
🌡 Memenuhi keperluan 28 vitamin dan mineral penting yang diperlukan oleh orang dewasa.
🌡 Merupakan multi-vitamin yang paling pantas di dunia terlarut dalam air dan tubuh manusiaVita-Lea dihasilkan melalui teknologi eksplosif yang kompleks disebut explore tab.
🌡Explo-Tab ialah teknologi yang membolehkan Vita-Lea kekal sementara waktu di dalam sistem pencernaan, dan kemudian dengan cepat ia akan “meledak” untuk membebaskan nutrisi di dalamnya. (pendek kata, penyerapan segera)
🌡Vita-Lea telah dipilih oleh Center For Science di Amerika Syarikat sebagai THE BEST MULTI-VITAMIN di dalam Public Interest pada tahun 2000.
.
Haa! Tu baru sikit saya kongsikan tentang hebatnya Multivitamin Shaklee ni. Vita-Lea pilihan utama untuk kami seisi keluarga.
.
‪#‎Zi2M‬
‪#‎ShakleeEffectZi2M‬


Cuci usus anda

PERLU KE AMBIL HERB-LAX?
======================
Herb-Lax adalah poduk herba dari Shaklee yg terkenal sebagai alat untuk detox usus.
Apa yg ada dalam sebotol Herb-Lax?
1. DAUN SENNA
Bukan daun inai ye. Daun senna terdapat dalam kitab 'Tibb An-Nabawi' (pengubatan cara Nabi) bahawa ia digunakan oleh Rasulullah utk merawat sembelit.
Daun senna bertindak menggalakkan proses peristalsis usus berlaku dgn optimum dan mengeluarkan segala sisa yang tersangkut di dalamnya.
2. AKAR RHUBAB
Bertindak menggalakkan pengecutan usus bagi menolak keluar sisa toksik.
3. BLUE MALLOW
Digunakan untuk keradangan dalam perut, masalah pundi kencing dan juga masalah sistem pernafasan.
4. AKAR CULVER
Digunakan untuk mengatasi masalah sembelit dan masalah hati.
5. AKAR LIKORIS
Digunakan sejak 5000 tahun dahulu dalaml perubatan Cina. Mempunyai banyak sekali khasiat termasuk mengatasi masalah dalam perut, pundi kencing, keracunan makanan, menggalakkan aktiviti hempedu untuk pencernaan dan lain2.
6. KULIT KAYU BUCKTHRON
Menggalakkan proses pembersihan usus. Digunakan secara tradisional untuk rawatan anti-tumor.
7. DAUN ALFALFA
Bapa segala tumbuhan yang memiliki 1001 khasiat. Mendetoks sel secara menyeluruh.
8. BUNGA LAWANG
Membantu mengurangkan gejala kembung perut dan loya.
9. BUAH PELAGA
Digunakan secara tradisional untuk membuang angin dalam badan. Ia membantu merehatkan otot perut sistem reproduktif.
Banyak rupanya khasiat Herb-Lax ni.
Anda mesti cuba tau!

Whatsapp ke 019-3509685

Ingat,

Whatsapp ke 019-3509685

#Zi2M
#ShakleeEffectZi2M

Latihan bola baling

Teks: Norazrin bt Mohd Nor

Seawal jam 7.30 pagi perlu hadir ke padang untuk sesi latihan bola baling. Moga mereka ada stamina yang kuat

Khamis, 14 Januari 2016

Vitamin E Shaklee

"ABANG INGATKAN TELUR"
=====================
.
Bangun-bangun pagi, rasa tak puas membelai wajah sendiri. Rasa licin, rasa halus dan gebu. Dok berangan menatap cermin.
.
Saya sebenarnya dah lama tak makan Vitamin E, sebab masa awal-awal saya makan muka saya jadi teruk. Habis semua jerawat keluar.
.
Seram dan malu tengok wajah sendiri. Jadi saya stop dan lama tersimpan rapi di dalam aisbox.
.
Tapi mahu dijadikan cerita, sebelum ni saya lihat ramai yang bercerita tentang Vitamin E.
.
Tak kurang juga post Vitamin E yang mengugat iman saya, melihat wajah mereka yang sebelum ni bak Beast kini menjadi Beauty.
.
Saya pun terpanggil untuk mencuba kembali Vitamin E yang tersimpan rapi. Tapi kali ini saya nekad, bila awal-awal ambil tu jerawat muncul berleluasa.
.
Hampir dua minggu, jerawat degil berlalu pergi. Hari ini seronok tengok wajah sendiri tika bangun pagi dicermin.
.
En Suami pun memuji, "Abang ingatkan TELUR, rupanya pipi Ayang". Hati tersenyum gembira. Saya sendiri rasakan kulit semakin cerah dan jelita.
.
Terus mengeletik ingin buat seperti aksi qu puteh. Hahahaha. Gurau sahaja janganlah marah.
.
Apa pun saya sangat berpuas hati dengan hasil kulit saya sekarang.
.
Nota Kaki: Janganlah rasa meluat, tu bukan cerita saya, tapi review dari mereka yang rasa semakin jelita. Ingin rasakan yang sama?
Jomlah, mana tahu boleh lebih jelita dari Pogo
.
Whatsapp Azrin 019-3509685
Shaklee ID: 1078286

‪#‎Zi2M‬
‪#‎ShakleeEffectZi2M‬

Pergi Umrah

Teks: Norazrin bt Mohd Nor

"Ummi, bila kita nak pergi umrah?" Acapkali soalan yang sama dilontarkan oleh puteri sulungku. Masih kuat ingatannya mengenai Haramain. Allahu akbar.. Setiap kali soalan itu diajukan, hati ni rasa sebak je.Ya Alah, izinkan aku jadi tetamuMu lagi.. Ameen

Merawat Batu Karang

SEGALANYA TENTANG BATU KARANG
================================
.
Buah pinggang kita bertindak seperti penapis, yang menapis segala toksin dan bahan-bahan yang tidak berguna dari darah untuk disingkirkan melalui air kencing.
.
Akan tetapi, apabila bahan-bahan tersebut menjadi terlalu pekat, ianya akan menghablur dan membentuk batu karang.
.
APAKAH PENYEBAB BATU KARANG?
.
🐚 Kekurangan Magnesium
🐚 Kekurangan Vitamin B6 (Pyridoxine)
🐚 Kurang minum air
🐚 Diet yang tinggi gula dan kurang serat.
.
ATASI DAN CEGAH BATU KARANG DENGAN :
.
πŸ‘‰πŸΎ Mengamalkan supplemen untuk bekalan Magnesium dan Vitamin B6
πŸ‘‰πŸΎ Minum air yang secukupnya
πŸ‘‰πŸΎ Amalkan meminum jus lemon
πŸ‘‰πŸΎ Amalkan diet yang kurang oxalate seperti teh, kopi, bayam.
.
Hubungi saya untuk suplemen terbaik bagi membantu menyelesaikan penderitaan anda.
.
‪#‎Zi2M‬
‪#‎ShakleeEffectZi2M‬


Hadiah kasih sayang

HARGAI MEREKA SEMENTARA MASIH ADA
===================================
.
Ibu bapa merupakan insan istimewa yang telah melahirkan, menjaga dan mendidik kita hingga dewasa. Terlalu banyak pengorbanan yang telah mereka lakukan untuk kita.
.
Masa berlalu pantas. Kita semakin meningkat dewasa, Si ibu dan ayah pula semakin berusia. Keadaan kesihatan mereka juga tidak lagi seperti dahulu.
.
Ada yang mula sakit lutut, ada yang diserang kencing manis, darah tinggi, gout, jantung dan macam-macam lagi.
.
Malah ramai juga yang sering berulang alik ke hospital untuk mendapat rawatan doktor dan juga mendapat bekalan ubat dari hospital.
.
Sedih melihat akan keadaan mereka yang semakin uzur. Dahulu sewaktu kita kecil, seekor nyamuk pun tak dibenarkan hinggap di tubuh anak kesayangannya.
.
Tak akan sekarang kita tega melihat mereka menanggung sakit begitu. Apa kata kita hadiahkan mereka dengan vitamin atau supplemen yang dapat membantu mereka untuk sihat dan kekal cergas, bagi menempuh sisa-sisa tua mereka.
.
Serta jangan lupa untuk terus doakan kesihatan dan kesejahteraan mereka.
.
Shaklee Distributor
Arin 019-309685
Shaklee ID: 1078286
‪#‎Zi2M‬
‪#‎ShakleeEffectZi2M‬

Cantik dengan nutriwhite

TAHUKAH ANDA Set Kecantikan NutriWhite Shaklee dihasilkan selepas kajian bersama selama tiga tahun di antara Saintis Jepun dan Amerika. Hasil dari kajian mereka telah memilih 16 bahan semulajadi terbaik untuk menjadi bahan utama di dalam set NutriWhite ini.
.
Antara review yang kami terima dari mereka yang dah mencuba. Buat saya pun teruja sama.
.
"Kulit makin cerah, sekata dan tidak berminyak lagi lepas gunakan NutriWhite shaklee"
"Muka rasa lebih bersih dan jimatttt! Tahan sehingga 6-8 bulan.."
"Kulit rasa moist dari sebelum ini, kulit tak lagi kering!"
"Selepas 2 minggu kulit lembut macam baby""
"Setaraf SK-II ok"
.
Mungkin anda seorang sahaja yang belum lagi cuba.
.
Tak kan biarkan mereka sahaja rasa bahagia dan jelita.
.
Anda juga layak untuk turut sama merasainya.
.
‪#‎Zi2M‬
‪#‎ShakleeEffectZi2M‬

Rabu, 13 Januari 2016

Vitamin C Shaklee

BAHANA VITAMIN C
================
Ramai wanita Malaysia mahu kelihatan cantik putih berseri. Sehingga sanggup membeli produk pemutihan kulit tanpa memikirkan kesan sampingan yang mungkin bahaya untuk mereka.
.
Baru-baru ini, heboh tentang Suntikan Vit C. Sebagai satu langkah mudah untuk dapatkan kulit yang putih berseri.
.
Cantik? Ya memang cantik.
.
Tapi pernahkah anda terfikir bahawa suntikan Vitamin C juga boleh mengundang kepada kematian. Jika dos yang diambil tidak sesuai dengan tubuh badan kita. Malah kos untuk mendapat suntikan Vitamin C Juga agak tinggi dan berisiko.
.
Kenal pasti Vitamin C yang anda ambil. Ingin tahu Tips memilih Vitamin C yang bersesuaian serta berkesan untuk badan tanpa mendatangkan sebarang kemudaratan?
.
Mari saya kongsikan 4 Tips memilih Vitamin C yang betul. Semoga bermanfaat.
.
��Tips #1 - AMAUN VITAMIN C YANG SESUAI
.
Pengambilan amaun vitamin C yang sesuai adalah sangat penting supaya ia mampu mendatangkan faedah pada tubuh.

Pengambilan vitamin C yang berlebihan menyumbang kepada pembaziran kerana vitamin ini larut air. Amaun yang berlebihan akan di singkirkan bersama-sama dengan urin.

Amat di galakkan untuk anda memilih vitamin C yang bersifat pelepasan masa (sustain-released).

��Tips #2 - PELEPASAN MASA (sustained-release)

Dr Bruce Miller mencadangkan vitamin C bersifat pelepasan masa berasaskan sumber gam, resin dan lilin tumbuhan asli.

Vitamin C dari sumber ini mudah dikenalpasti dan di serap oleh tubuh badan berbanding tablet-tablet berlapis atau kapsul granul.

Ini bersandarkan kepada 'nature' sistem pencernaan dalam badan lebih biasa dengan bahan-bahan organik tumbuhan berbanding bahan-bahan larut tiruan (sintetik).
.
��Tip #3 - SPEKTRUM PENUH BIOFLAVONOIDS

Vitamin C dan bioflavonoids lebih dikenali sebagai vitamin C kompleks. Terdapat 62 jenis bioflavonoids terkenal dan di terima ramai.

Manfaat bioflavonoids:
��Memperbaiki keberkesanan vitamin C dalam badan
��Mencegah pembekuan abnormal dalam salur darah (pembekuan abnormal boleh mengakibatkan strok dan serangan jantung)
��Bergabung dengan vitamin C untuk mengurangkan inflamasi
��Ia merangsang dan meningkatkan aktiviti sesetengah enzim pencegahan kanser
��Membantu melawan bakteria berjangkit, kulat dan virus.
��Membantu mengurangkan stress.
.
��Tip #4 - TERUJI SECARA KLINIKAL

Faktor penentu yang sangat penting bagi membuktikan secara klinikal keberkesanannya dalam tubuh badan.

Antara bukti yang sepatutnya di tunjukkan oleh vitamin C yang baik dan selamat adalah:

�� Membekalkan hampir 500 milligram vitamin C setiap tablet.
�� Ia merupakan keluaran pelepasan masa bersumberkan tumbuhan asli
�� Ia mengandungi bioflavonoid dalam imbangan yang bersesuaian dengan vitamin C. (500mg vitamin C memerlukan 120mg kompleks bioflavonoid)
�� Ia telah diuji secara klinikal bagi kekuatan dan keberkesanan dalam badan.
.
Persoalannya, bagaimana mahu dapatkan Vitamin C yang terbaik seperti ini?
.
Ohh mudah sahaja, hubungi saya sekarang untuk mencuba Vitamin C Sustained Release yang pertama di dunia.
.
Azrin 019-3509685
Shaklee ID: 1078286

‪#‎Zi2M‬
‪#‎ShakleeEffectZi2M‬

9 orang yang bertuah

RM500 UNTUK 9 ORANG YANG BERTUAH
===================================
.
Dek kerana faktor ekonomi yang semakin merundum dan menyahut saranan Pak Menteri. Kami menawarkan peluang hebat untuk membantu anda mendapatkan pendapatan tambahan sebanyak RM500.00
.
Tapi beberapa persoalan perlu dileraikan dahulu.
.
"Nak berniaga mesti ada MODAL kan. Tapi BESAR tak MODAL diperlukan?"
.
Haa yang ni payah sikit nak jawab. Modal sebanyak RM68.90 termasuk GST. BESAR tak uols rasa modal ni? Haa ni laa amaunnya..
.
"Nak berniaga kena buat LOAN ke?"
.
Alamak, soalan yang ni menguji minda sikit. Sebab saya setakat ni tak ada pula buat loan. Modal dengan apa yang ada di tangan sahaja.
.
"Susah ke nak JUAL? Siapa NAK BELI?"
Oh kalau tahu cara, apa pun mudah. Yang susah bila tak mahu belajar dan mencuba. Selagi tak cuba mana tahukan ada bakat terpendam.
.
.
"Nak kena CARI ORANG ke nak jual ni? Saya tak Pandai"
.
Kalau tak cari orang, nak suruh siapa beli? Cari orang untuk membeli tu sudah tentulah kan. Tapi tak payah cari sangat pun sebenarnya, orang yang akan datang sendiri kat kita kalau betul caranya.
"TAPIIIIII.."
.
Kalau asyik tapi je sampai esok tak habis. apa kata cuba dahulu. Tak cuba mana tahu. Dah alang-alang Pak Menteri suruh buat dua kerja ni. Jomlah rebut peluang yang ada ni.
.
Saya Offer untuk 9 orang sahaja.
.
Cepat! Melepas tak tahu. Hubungi sekarang
.
‪#‎Zi2M‬
‪#‎ShakleeEffectZi2M‬

Azrin 019-3509685
Shaklee ID: 1078286

Saya mencari pembaca bertuah

Adakah anda pembaca bertuah?
======================

Saya sedang mencari seorang pembaca bertuah. Saya akan memilih secara rawak. Dah nama pun bertuahkan?

Anda hanya perlu tinggalkan komen
1. Apa yang anda jumpa di blog ini
2. Tinggalkan link blog anda agar saya menjejaki anda. Panjangkan silatulrahim :)

Hadiahnya adalah...

Nama pemenang saya akan umumkan pada hari Jumaat 15 Januari 2016. Sempena keberkatan hari Jumaat

Set Penyusuan Shaklee

Masih tak habis berperang tentang NIP. Relax, syukuri persamaan pendapat dan raikan perbezaannya. Jangan habiskan masa hanya dengan bertelagah. Awak tak untung dia pun tak senang.
.
Ok hari ni nak share tentang Supplement yang berkait rapat dengan penyusuan.
.
Tapi ingat. Supplement bukan bertujuan memperbanyak susu. Tapi ia membantu badan kita untuk mendapat nutrien yang cukup dan mudah menghasilkan susu yang berkhasiat untuk si manja.
.
Set Penyusuan Shaklee antara set yang paling laris dan hangat diperkatakan oleh ibu-ibu menyusu.
.
Mari saya kongsikan apa yang ada dalam set ini dan fungsi setiap produk.
.
.
1. ALFALFA – Sebagai perangsang susu dan melancarkan penghasilan susu.
.
2. VITALEA (MULTIVITAMIN) – Sumber zat besi yang dilengkapi dengan iron bagi membantu tumbesaran anak anda lebih baik dan pengambilan zat besi bagi ibu menyusu menghalang ibu daripada mudah pitam atau pening selepas mengepam atau memerah susu.
.
3. B COMPLEX – Penting bagi metabolisma badan dan berfungsi sebagai anti stress. Membantu meninggikan sistem pertahanan badan, menukarkan makanan(glukos) kepada tenaga dan membantu ibu2 berfikiran positif sentiasa(mood baik). Bila kurangnya stress, secara automatik penghasilan susu akan lebih lancar. Pengambilan pil perancang memerlukan pengambilan b complex yang konsisten kerana pengambilan pil perancang memusnahkan zat vitamin B yang sedia ada di dalam badan si ibu.Vitamin B juga dapat melahirkan wajah ibu yang cantikberseri dan tidak kusam.
.
4. OSTEMATRIX (KALSIUM) - membantu membanyakkan susu secara tidak langsung. Ada sesetengah ibu, semasa datang bulan, susunya akan merudum. Ini disebabkan kekurangan kalsium yang kritikal di saat badan mengeluarkan darah kotor yang perlu disingkirkan.
.
5. ESP – komposisi utama susu ibu mengandungi protein, diikuti dengan kalsiun dan mineral2 lain. Protein diperlukan untuk menghasilakan hormon, enzim dan antibody. ESP akan membekalkan tenaga berterusan yang bertahan selama beberapa jam. Ini membuatkan si ibu akan kekal bertenaga dan ceria sepanjang hari. Jadi, pengambilan ESP akan menyebabkan susu banyak dan menjadi pekat.
.
‪#‎Zi2M‬
‪#‎ShakleeEffectZi2M‬

Azrin 019-3509685
Shaklee ID: 1078286

ESP Terbaik

TAHUKAH ANDA??

Protein Shaklee mempunyayi 1001 kelebihan, dan 31 daripadanya ialah;

1. Dilengkapi dengan unsur kalsium untuk elakkan kerapuhan tulang kerana serbuk soya yang tidak bersifat keasidan.
2. Membekalkan tenaga berterusan yang bertahan selama beberapa jam
3. Memberi rasa kenyang bagi individu yang dalam proses mengurangkan berat badan
4. Membantu menjadikan kulit lebih berseri dan menganjalkan kulit/awet muda kerana protein penting untuk kulit
5. Meransang regenerasi kulit dan otot, mengurangkan kedutan
6. Memberi ton warna kulit yang sekata
7. Membantu menghilangkan parut jerawat di muka, menjadikan kulit muka halus-mulus dan gebu
8. Protein yang lengkap (mengandungi 9 asid amino yang penting untuk fungsi badan)
9. Diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral
10. Rendah lemak, tanpa kolestrol
11. Diproses pada kadar suhu rendah dan menjaga kualiti protin yang tinggi 12. 1tin 850g dihasilkan dari 30kg kcg soya
13. Diproses menggunakan air bukannya alkohol untuk memelihara kandungan isoflavone
14. Protein soya(tumbuhan )lebih mudah dihadam berbanding protein haiwan
15. Membantu mengurangkan risiko kanser
16. Bertindak sebagai antioksidan
17. Menguatkan sistem imun tubuh
18. Mempertingkatkan tahap kolestol baik
19. Memelihara kesihatan jantung
20. Membaiki pigmentasi – membaiki masalah rambut seperti beruban dan rambut gugur, pigmentasi, kedutan dan kesan tua
21. Membaiki memori – meningkatkan kualiti memori, vitaliti, dorongan seksual dan rangsangan
22. Pembekal tenaga – membekal tenaga dengan segera dan meningkatkan sistem imun, maka ia baik untuk kekal bertenaga, mencegah migrain, insomnia dan tekanan
23. Baik untuk hormon – kacang soya kaya dgn isoflavones
24. Membantu merendahkan paras kolestrol
25. Mencegah osteoporosis
26. Membantu pembentukan sel-sel baru
27. Membantu menyembuhkan gastrik
28. Memberi kekenyangan, sesuai untuk diet menguruskan badan.
29. Mempercepatkan pemulihan luka selepas pembedahan.
30. Memudarkan parut
31. Membantu pembinaan tubuh kanak-kanak

‪#‎Zi2M‬
‪#‎ShakleeEffectZi2M‬

Azrin 019-3509685
Shaklee ID: 1078286

VIVIX Tonik Ajaib

Apa yang dikirakan sangat untuk mengeluarkan sedikit wang untuk kesejahteraan ibu ayah tercinta.
.
Jika mahu dibandingkan dengan peluh keringat mereka membesarkan kita satu waktu dulu pasti tidak mampu dibalas.
.
Teringat kata-kata orang lama, "DUIT BOLEH DICARI, TAPI NYAWA dan kesihatan tidak boleh dijual BELI" Lebih baik mencegah sebelum parah.
.
Tertarik untuk saya kongsikan perkongsian seorang suami yang berikan isterinya VIVIX.
.
.
Tuan Rosli Mohd Daud : "Saya syorkan kat semua customer spy amik vivix bagi yg ada darah tinggi..berbaloi walaupun mahal.. (mahal ke??) wife saya ada darah tinggi yang kronik.
Sejak consume vivix. Alhamdulillah dia dah tak rasa pening lagi sekarang. Kalau naik tangga pun dah tak mengah mcm dulu, dan dah 2 bulan dia tak amik ubat doktor specialist ...satu yg agak menggembirakan hati sy bila dia dapat melepaskan pergantungan dr ubat hospital..its up to u all..kita hanya ikhtiar dan tawakal selebihnya kuasa Allah."
.
Seronok melihat orang yang tersayang sihat dan gembira. Jom berikan Ibu ayah di kampung Vivix untuk bantu selesaikan masalah darah tinggi mereka.
.
‪#‎Zi2M‬
‪#‎ShakleeEffectZi2M‬

Azrin 019-3509685
Shaklee ID: 1078286

Mati Sebab Gemuk?

MATI KEGEMUKAN? TAKUTNYAA!!
============================


TAHUKAH ANDA Berat badan melebihi muatan antara risiko penyumbang kepada kematian?
Jangan ambil mudah!
.
Kegemukan sememangnya menjadi punca pelbagai penyakit yang berbahaya. Antaranya;
😑 Risiko Penyakit Jantung
😑 Diserang Darah Tinggi
😑 Menyebabkan Tidur Terganggu
😑 Punca Kepada Risiko Kanser
😑 Tidur Berdengkur
.
Bagi yang serius, ia boleh menyebabkan nafas terhenti secara tiba-tiba dan menyebabkan kematian ketika tidur.
.
Oleh itu, cegah sebelum parah. Sayangi tubuh anda. Jaga amanah yang diberi sebaiknya.
Amalkan gaya hidup sihat dengan memilih makanan yang seimbang.
.
Pengambilan makanan tambahan untuk memastikan anda mendapat nutrient yang cukup membantu untuk anda mendapat berat badan ideal.
.
Pengambilan Shaklee membantu untuk anda mendapat berat badan ideal dengan tiga langkah mudah iaitu Bakar, Buang dan Bina.
.
Pm saya sekarang 019-350 9685 untuk saya bantu anda menurunkan LEBIHAN MUATAN secara sihat.
.
‪#‎Zi2M‬
‪#‎ShakleeEffectZi2M‬

Azrin 019-350 9685
Shaklee ID: 1078286

Mati awal

MAHU MATI AWAL?
================
.
Lain macam je bunyinya kan. Hahahaha. relax jangan melatah. Saya hanya mahu kongsikan kajian tentang kebarangkalian untuk mati lebih awal mudah jika kita kurang tidur!
.
Haa takut tak? Serius cuak. Sebab selalu juga terlajak waktu tidur ni.
.
Tapi, tahukah anda bahawa punca utama kita sukar untuk tidur dan kerap terjaga semasa tidur adalah kesan dari akibat kekurangan beberapa vitamin dan mineral di dalam badan.
.
Haa sebab tu saya kata, vitamin penting untuk kehidupan lebih sihat.
.
James Penland di Human Nutrition Research Centre berkata;
.
.
"Sebab utama insomnia yang kronik adalah kerana kekurangan MAGNESIUM. Kajian juga mendapati kandungan magnesium yang tinggi dan aluminium yang rendah dalam badan seseorang boleh menyumbang kepada tidur yang lena"
.
Jadi, amat penting sebenarnya untuk kita mendapatkan sumber kalsium dan magnesium supaya dapat membantu kita tidur dengan lebih lena.
.
Ostematrix Shaklee atau lebih dikenali sebagai "PIL SUSU" merupakan pilihan wajib setiap malam saya. Ia dilengkapi dengan Magnesium, Vitamin D, Boron, Vitamin K, Zinc, Zink, Cooper dan Manganese.
.
Haa tu diaaa! Semua sekali ada. Setiap nutrisi ini adalah untuk melengkapkan dan memantapkan fungsi Kalsium di dalam Ostemetrix.
.
Jangan ambil mudah. Tidur lena sangat penting bagi memastikan kita sentiasa kekal bertenaga dan bersemangat pada keesokan hari. Barulah bangun tu tak moody dan ceria sentiasa.
.
Untuk dapatkan tidur yang berkualiti, Ostemetrix tentunya pilihan saya. Anda bagaimana? Mahurasakan kehebatan Vitamin ini?
.
Jom dapatkan hanya dengan menghubungi saya sekarang di talian :
.
Jangan tunggu lagi. Bertindak sekarang jika tidak mahu mati awal. Upss!
.
.
‪#‎Zi2M‬
‪#‎ShakleeEffectZi2M‬

Azrin 019-3509685
Shaklee ID: 1078286

Promosi VIVIX Januari 2016

TUA SEBELUM USIA
=================
Proses penuaan berlaku secara semulajadi dalam kehidupan seorang manusia. Namun begitu, di zaman penuh dengan pencemaran ini, proses penuaan berlaku dengan begitu pantas, dan memberi kesan bukan saja pada penampilan, malah kesihatan secara amnya!
.
Pelbagai penyakit yang berpunca dari proses penuaan, dan boleh melanda orang-orang muda yang mengalami penuaan sebelum usia.
.
Penyakit seperti darah tinggi, penyakit jantung, Parkinson, katarak, malah penyakit nyanyuk mudah sangat menyerang.
.
Oleh itu amat penting untuk kita menjaga keremajaan sel, agar terus sentiasa sihat, sekurang-kurangnya tidak dikata TUA sebelum masanya.
.
Apakah produk anti penuaan dari Shaklee?
.
Tentulah VIVIX SI TONIK AJAIB, buat anda kelihatan MUDA 25 tahun dari USIA.
.
‪#‎Zi2M‬
‪#‎ShakleeEffectZi2M‬

Azrin 019-3509685
Shaklee ID: 1078286

Detox

Anda sering keletihan, lesu tidak bertenaga?
Cepat sangat jadi pelupa.
Cepat bosan dan kurang daya tumpuan.
Tidur sering terganggu pula tu.
Lagi parah, nak membuang sembelit pulak.
Kulit pun lesu, jerawat merata-rata
Kuku dan rambut rapuh sangat.
Sakit kepala asyik menyerang
.
Aduhh! Biasakah anda mengalami simptom sebegini?
.
TAHUKAH ANDA? Itu petanda bahawa badan kita dipenuhi dengan toksin.
.
Bahaya ke tak?
.
Tentulah bahaya. Jika dibiarkan berlarutan. Macam-macam penyakit datang menyerang.
.
Bagaimana atasi?
.
.
Oh mari saya bantu. Jom DETOX dengan Supplement Shaklee.
Selepas 4-6 jam anda akan rasa:

- Badan terasa ringan kerana awal-awal pagi pasti sudah membuang.
Selepas 1-2 hari:
- Sakit kepala mula berkurangan ataupun terus hilang
Selepas 1-2 minggu:
- Perut yang membusung kembali kempis
- Lebih bertenaga dan ada fokus
- Kurang mengidam makanan bergula
Selepas 4 minggu:
- Kulit wajah lebih segar dan berseri
- Rasa lebih cergas dan bertenaga
- Rasa lebih bersemangat dan bermotivasi
.
Namun, perlu diingat ya. Kesan berbeza-beza mengikut tahap kesihatan setiap individu.
.
Jadi, tunggu apa lagi?
.
Jangan biarkan diri anda diselubungi TOKSIN!
.
‪#‎Zi2M‬
‪#‎ShakleeEffectZi2M‬

Stress atau depresi?

APA YANG BERLAKU KETIKA STRESS?
================================
.
KEPALA : Stress menyebabkan Kemurungan, sensitif, kelesuan, kebosanan, tiada motivasi, hilang selera, hilang tumpuan, susah tidur, mimpi buruk, risau, berdebar-debar dan sakit kepala serius.
.
KULIT : Menyebabkan masalah kulit berpanjangan seperti jerawat.
.
JANTUNG : Meningkatkan tekanan darah dan denyutan jantung, meningkatkan kolesterol jahat dan kemungkinan-kemungkinan serangan jantung.
.
SENDI DAN OTOT : Mengalami kesakitan, ketegangan dan kepadatan tulang yang rendah.
.
PERUT : Kekejangan perut, kembung, loya dan berat badan yang tidak stabil.
.
PANKREAS : kekurangan pengeluaran insulin yang boleh meningkatkan risiko kencing manis.
.
USUS : Masalah penghadaman dan sistem usus seperti cirit birit dan sembelit.
.
SISTEM PEMBIAKAN : Kurang keinginan sex, kurang pengeluaran sperma kepada lelaki dan kesakitan ketika haid bagi wanita.
.
SISTEM IMUNITI : Kurang daya tahan terhadap serangan penyakit dan penyembuhan penyakit yang lemah. Paling serius membawa kepada penyakit kanser kerana kurang kemampuan melawan serangan radikal bebas.
.
.
Bagaimana B Complex Shaklee boleh membantu anda ketika STRESS?
.
Tugas dan peranan setiap B didalam shaklee B Complex:
* Thiamin (B1) – membantu sel tubuh menghasilkan tenaga, kesihatan
jantung dan metabolisma karbohidrat.
.
* Riboflavin (B2) – melindungi dari kanser, mencegah migrane dan katarak.
.
* Niacin (B3) – membantu menurunkan kadar kolestrol, melepaskan energi
dari nutrien-nutrien, mengurangkan stress dan gangguan sendi.
.
* Asid Pantothanate (B5) – membantu sistem saraf dan metabolisma,
mengurangkan alergik, migrane dan kelesuan. Penting bagi aktiviti kelenjar
adrenal, terutama dalam proses pembentukan hormon.
.
* Pyridoxine (B6) – membantu dalam penghasilan sel darah merah,
mengurangkan risiko hypertensi, asma serta PMS.
.
* Biotin (B7) – penting bagi proses perlepasan energi dari karbohidrat,
pembentukan kuku dan rambut.
.
* Asid Folik (B9) – membantu perkembangan janin ( kekurangan bolih
menyebabkan kecacatan janin), pengubatan anemia dan pembentukan
hemoglobin.
.
* Cobalamine (B12) – membantu merawat sistem saraf dan pembentukkan
sel darah merah.
.
Hubungi Saya untuk Konsultasi Percuma!
.
‪#‎Zi2M‬
‪#‎ShakleeEffectZi2M‬

Azrin 109-3509685
Shaklee ID: 1078286

Selasa, 12 Januari 2016

Kenali Shaklee

SHAKLEE PRODUK PICISAN
=======================
Shaklee BUKAN Produk Picisan!
Tapi merupakan satu produk yang dengan izin Allah di asaskan oleh seorang manusia hebat 100 tahun dahulu yang mampu berfikir secara Luar Biasa untuk kehidupan masyarakat 100 tahun kehadapan hari ini.
Dr Forrest C. Shaklee
Siapa Beliau?
πŸƒ Dr. Forrest Clell Shaklee dilahirkan pada bulan November di Carlisle, Iowa.
πŸƒ Sewaktu beliau dilahirkan, beliau disahkan mengidap penyakit tuberculosis (batuk kering).
πŸƒ Doktor meramalkan beliau boleh hidup sehingga berumur 8 tahun sahaja.
πŸƒ Berpindah dari Carlisles (kawasan lombong arang batu) ke utara Iowa kerana mereka percaya rawatan terbaik untuk batuk kering adalah udara yang bersih dan segar serta rehat yang mencukupi.
πŸƒ Zaman kanak-kanak beliau banyak dihabiskan dengan berehat dan memerhati alam sekitar.
πŸƒ Apabila beliau sudah meningkat remaja, doktor berpuas hati dengan kesihatan beliau dan mengatakan penyakit tuberculosis beliau adalah terkawal.
Walau bagaimanapun, beliau tetap tidak sesihat dan secergas remaja lain yang seusia dengannya.
πŸƒ Bermula Sebagai Seorang Chiropractic Practitioner.
πŸƒ Forrest Shaklee banyak menghabiskan masa membaca tulisan dan falsafah Bernarr MacFadden dalam majalah “Physical Magazine” yang mengatakan ‘dadah (ubat) hanyalah menutup simptom, tanpa mengubati penyakit’.
πŸƒBeliau tahu berdasarkan pemerhatian beliau terhadap alam sekitar, manusia boleh dirawat dengan kaedah semulajadi. Ini menyebabkan beliau sangat berminat dengan science of chiropractic care.
πŸƒ Forrest Shaklee kemudiannya mendaftar masuk ke Palmer School of Chiropractic yang diketuai oleh B.J. Palmer. Walaupun beliau mengagumi Palmer, beliau kurang bersetuju dengan pendapat Palmer yang merasakan chiropractic adalah satu-satunya rawatan untuk penyakit fizikal.
πŸƒ Beliau percaya perlunya ada sistem yang lebih menyeluruh untuk memelihara kesihatan badan.
πŸƒ Beliau mencipta Multi Vitamin PERTAMA di dunia. Vita-La
‪#‎Zi2M‬
‪#‎ShakleeEffectZi2M‬
Nama: Norazrin  Bt Mohd Nor
Shaklee id: 1078286

Rezeki yang tidak diduga

Teks: Norazrin bt Mohd Nor

Beberapa hari hati ni rasa takut nak menghadapi hari mendatang. Wang yang ada ditangan, rasanya macam tak cukup hingga ke hujung bulan.

Petang Sabtu, suami ambil beberapa biji kelapa tua. Kakak ni memang selalu order kelapa tua dengan suami. Syukur,ada rezeki. Lewat jam 5 petang, seorang lelaki telefon suami untuk membeli anak kelapa mataq. Alhamdulillah, alhamdulillah, alhamdulillah. Terasa hati lega sedikt.

Kelmarin, suami nak membawa anak-anak naik motorsikal. Sebelum bergerak,datang sebuah kereta. Bertanya mengenai anak benih kelapa mataq. Akhirnya RM120 bertukar tangan. Allahu akbar. Allah ya razzaq. Terus rasa malu dengan Allah. Sungguh rezeki itu datang tanpa disangka-sangka.

Baru latih diri mendekatkan diri kepada Allah. Mula dengan tadarus bersama rakan Shaklee. Buat mutaba'ah harian. Rasa baru selangkah mengadap Ilahi, terasa Allah hadir lebih rapat. Allahu akbar.. Ampuni segala dosaku, dosa suamiku, dosa kedua ibu bapa kami, dosa jiran tetangga dan dosa kaum muslimin dan muslimat. Ameen ya Rabbal 'alamin

Isnin, 11 Januari 2016

Powergold ke Brunei

Teks: Norazrin bt Mohd Nor

Tumpang gembira bila dapat tahu, networking nenek powergold dah sampai ke Brunei. Alhamdulillah. Semakin ramai yang percaya dan yakin dengan powergold. Apa taknya, beli emas dapat emas fizikal. Kan menarik tu? Bukan emas 916 tapi emas 999 (24 karat)

Kenapa saya suka powergold?
1. Modal yang rendah untuk jadi ahli.
2. Dapat emas free pulak tu bila jadi ahli
3. Beli emas dengan harga yang rendah
4. Harga barang kemas lebih murah dari pasaran (sebab ada kilang sendiri)
5. Beli emas dapat repurchase rm1/gram (dekat kedai emas takde..hehe)
6. Beli emas, dapat emas fizikal

Pendek kata tak rugi join powergold. Bila dah join, kita adalah tokey emas yang bergerak. Boleh belikan emas untuk mak, ayah, adik beradik dan keluarga dengan harga yang rendah.

Siapa nak join powergold atau sembang-sembang emas, boleh whatsapp saya 019-3509685

Ahad, 10 Januari 2016

Shaklee Distributor Muar

Assalamualaikum!

Apa khabar?

Jika berminat mahu mencuba Supplement SHAKLEE maklumkan pada saya ya.

Antara Set yang ditawarkan ialah:

❤   SKIN CARE
❤   PERMASALAHAN KULIT
❤   PENYUSUAN BAYI
❤   IBU MENGANDUNG
❤   BERPANTANG
❤   MASALAH BERAT BADAN
❤   KESUBURAN
❤  ANAK KURANG SELERA MAKAN
❤ UNTUK IBU BAPA dan banyak lagi

Anda boleh dapatkan dari saya dan anda layak untuk mendapatkan ini:

1. FREE AFTER SALE CONSULTATION
2. FREE INVITATION TO EXCLUSIVE FB GROUP FOR CUSTOMER

"Saya tidak pernah memperlekehkan profesion perubatan, tetapi kita adalah dalam 2 bidang yang berasingan. Mereka dilatih utk merawat penyakit, saya berminat dalam memperbaiki kesihatan"
-DR FORREST C.SHAKLEE,SR

Nama: Norazrin
Shaklee Id :1078286

Sabtu, 9 Januari 2016

Periuk Noxxa

Teks: Norazrin bt Mohd Nor

Bangun pagi seperti biasa. Dah siap senarai apa yang perlu dilakukan hari ini. Oh,panjang nampaknya senarai tu. Huhu..

Pagi-pagi, digalakkan bersedekah. Salah satu perbuatan menjemput rezeki. Senyum pun sedekah kan? :)

Periuk Noxxa memang menjadi idaman. Sejak aku tengok kakak ipar menggunakannya, berkobar-kobar ingin memilikinya juga. Sampaikan hampir semua page berkaitan periuk Noxxa dalam facebook aku join dan like. Hehe.

Akhirnya sampai juga periuk noxxa dalam genggaman. Namun begitu, masih belum berkesempatan membelek-belek periuk.

Tak lama lagi, bolehlah aku tepek resepi-resepi yang menggunakan periuk noxxa.


Jumaat, 8 Januari 2016

4 cara Menjemput Rezeki

Teks: Norazrin bt Mohd Nor

Dah lama hidup, baru tau makna rezeki. Beza antara mencari rezeki dengan menjemput rezeki.

Mencari rezeki, kita akan lelah. Manakala menjemput rezeki, kita rasa tenang dan bahagia.

Jom, aku kongsikan cara menjemput rezeki.
1. Solat awal waktu. Berusahalah solat diawal waktu. Memang janji Allah "haiya 'alal falah" Marilah menuju kejayaan.

2. Solat Dhuha. Jika selalu buat 2 rakaat,tambahlah menjadi 4,6,8,10 atau 12 rakaat. Doa dhuha pun,memang doa mengenai rezeki.

3. Tahajud. Berusahalah lakukan solat tahajud. Paksa diri. Manis akan terasa bila dah melaziminya.

4. Bersedekah. Allah dah janji, 1 sedkah dibalas 10. Makin banyak kita bersedekah, makin banyak rezeki yang mendekati.

Selamat beramal.

Khamis, 7 Januari 2016

Menjenguk keadaan rumah baru

Teks: Norazrin bt Mohd Nor

Selesai bekerja, aku bergegas pulang. Ambil anak-anak di rumah pengasuh. Hari ni, takde beli air ataupun ayam goreng seperti biasa.

Tunaikan dulu keperluan si kecil Izzah, solat dan berkemas untuk menjenguk keadaan rumah baru.

Alhamdulillah, selamat tiba setelah hampir 2 jam setengah perjalanan.

Andai tiadaaral melintang, rumah ini akan disewakan.Mudah-mudahan penyewa menjaga rumah kami dengan baik. Ameen..

Bahagian dapur. Ringkas sahaja.

Ruang antara hall dan dapur.

Bilik air utama.

Rabu, 6 Januari 2016

Ragam murid tahun 1

Teks: Norazrin bt Mohd Nor

Seperti biasa, masuk kelas tahun 1. Hari ni hari berkenalan dengan murid tahun 1. Minggu transisi masih berlangsung.

Tajuk hari ni, mengenal warna merah,kuning dan biru. Selepeas mengenalkan warna, diminta murid mengulang secara beramai-ramai. Aku agihkan keratan warna secara random. Murid diminta berkumpul mengikut keratan warna yang dia dapat.

Bila duduk dalam kumpulan, aku minta mereka mengenal sesama sendiri.

Tiba-tiba, seorang murid lelaki menangis. Bila aku tanya, lagi kuat dia menangis. Makin lama tangisan dia makin kuat. Aik? Kenapa budak ni? Lagi dipujuk, lagi menangis. Akhirnya, aku biarkan saja. Tak lama kemudian, aku tengok budak tu tidur. Budak ni mengantuk agaknya..huhu

Selasa, 5 Januari 2016

Berniaga secara santai menyeronokkan

Teks: Norazrin bt Mohd Nor

Selama ni rasa takut nak bercakap mengenai sesuatu produk. Rasa segan sangat-sangat nak berkongsi. Namun,lepas je baca bingkisan motivasi dari seorang pakar motivasi, baru berani sikit berkongsi apa yang saya lalui. Banyak benda boleh kongsi rupanya. Antara orang nak dan tak nak je.

Tujuan bukanlah nak berniaga sangat. Buat santai-santai je. Fokus dengan kerja hakiki. Serius, seronok. Nak cuba?

Ahad, 3 Januari 2016

Emas simpanan masa depan

πŸ’‘πŸ’‘πŸ’‘πŸ’‘πŸ’‘πŸ’‘πŸ’‘πŸ’‘πŸ’‘
Kenapa EMAS sangat sesuai dijadikan SIMPANAN utk TABUNG MASA DEPAN?
***************************************************
▪Tak ada masalah pun jika di simpan walaupun bermula dgn gram yg kecil sekecil 1gram kerana ianya adalah mampu milik. Siapa kata emas hanya org kaya je boleh beli. Semua golongan pun boleh miliki emas.
▪Jika disimpan rasa sayang utk dijualkan. Ini lebih selamat & dapat disiplinkan diri. Kalau RM ada di bank pun mudah sahaja bocor, inikan pula RM di tangan. Tapi emas sgt berbeza. Tak percaya boleh cuba.
▪Menabunglah emas selama mana pun, lagi lama, lagi bernilai. Ianya kalis inflasi.
▪Menabung emas bermaksud ada harta. Akan tetapi kalau menabung RM belum tentu ada harta. Nampak tak perbezaanya?
✨✨ Impak kekayaan emas #1:
Kebal Inflasi πŸ’ͺπŸ’΅
πŸ”˜Emas dan perak tidak akan dipengaruhi oleh inflasi secara total
πŸ”˜Apa itu INFLASI?
➡ Inflasi ialah kadar kenaikan harga yang berlaku hampir setiap tahun. 
➡ Contoh INFLASI..
Harga sebungkus 🍚 lemak boleh dibeli kurang dari 0.20 sen pada tahun 1980an
😱
Tahun 2015 perlu ada sekurang2nya RM2 untuk beli sebungkus nasi lemak..
Jadi, dengan memiliki emas kita sebenarnya sedang MEMILIKI KEKEBALAN untuk melawan inflasi..

Sabtu, 2 Januari 2016

Para guru

Motivasi untuk Para Guru... 

Assalamu'alaikum.
TIGA BELAS MOTIVASI
untuk para Guru مربى

Jadikan Point-point ini sebagai Panduan & Muhasabah Diri sama ada dalam keadaan Gembira, Stress dan sebagainya.
__________________________
��MOTIVASI PERTAMA janganlah kamu mengambil cuti sakit sedangkan kamu tidak sakit. Kerana kamu telah menghimpun dua ma'siat, yaitu berbohong dan makan wang gaji yang haram. Demi Allah kamu bersusah berserta taqwa & takut kepada Allah SWT lebih baik untukmu.

��MOTIVASI KEDUA Terimalah  pelajar-pelajarmu dengan segala kekurangan yang ada pada mereka, kerana mereka bukanlah Malaikat atau Syaitan. Tidak ada jalan untuk kamu lari daripada memperbaiki apa-apa kekurangan atau kesalahan mereka, kerana kamu adalah pendidik dan HARAPAN mereka.

��MOTIVASI KETIGA  Tunjukkanlah penghargaanmu terhadap PELAJAR/MURID dan terangkan kelebihan mereka sebagai penuntut ilmu, agar kesan pengajaranmu lebih cepat sampai kelubuk hati mereka.

��MOTIVASI KEEMPAT Ingatlah sesungguhnya ramai orang-orang BESAR, disebabkan tunjuk ajarmu itu sebagai Guru, melonjakkan dan menyalakan lagi cita-cita mereka hingga sampai kepuncak. Maka jadilah kamu 'MASTER PLAN' orang-orang besar.

��MOTIVASI KELIMA  Baikkanlah layananmu terhadap pelajar-pelajar dan tinggalkanlah kesan yang baik kepada mereka. Berapa ramai daripada guru mendapat do'a kebaikan yang  berterusan, meskipun sudah berada didalam tanah.

��MOTIVASI KEENAM  Setiap mata pelajaran boleh dihubung kaitkan dengan pendidikan agama kita dengan mencari kaedah yang bersesuaian.

��MOTIVASI KETUJUH Setiap detik yang kamu TERLAMBAT atau kamu tinggalkan kelas sebelum selesai masa tugasmu, itu adalah hak pelajar yang akan dituntut pada hari hisab/akhirat kelak.

��MOTIVASI KELAPAN  Berapa ramai daripada guru kerana memberi tunjuk ajar yang baik kepada anak muda, lantas dengan sebab itu dia mendapat do'a yang ikhlas dan kebaikan yang berterusan.
"Ya Allah..!, tambahkan ilmu, rahmati dan berkatilah kepada guru-guru kami yang kuat cergas dan amanah".

��MOTIVASI KESEMBILAN Dihadapanmu ada generasi yang jiwa mereka berkobar dengan kesedaran, cintakan ilmu dan semangat yang tinggi. Semoga pengajaranmu menyalakan hati dan cita-cita mereka yang akan membawa KEBAIKAN kepada umat.

��MOTIVASI KESEPULUH
Ingatlah sesungguhnya kamu punya anak-anak yang mereka belajar dengan para guru seperti kamu mengajar anak orang lain. Maka ajarlah anak-anak muridmu dengan baik agar anak-anakmu diajar oleh para guru dengan baik pula.
Balasan untukmu sepadan dengan amal perbuatanmu.

��MOTIVASI KESEBELAS
Ikhlaskanlah kerjamu kerana Allah, kerana kamu sedang melaksanakan kerja para Nabi. Bila kamu mengharapkan upah daripada kerjamu, maka sesungguhnya semua kerja buatmu itu adalah memberatkan timbangan amal KEBAIKANMU diakhirat nanti.

��MOTIVASI KEDUA BELAS
Pesanan  ini  adalah merupakan hadiah BERHARGA kepada para guru agar dapat jadikan amalan untuk mendapatkan kebaikan yang banyak.

��MOTIVASI KETIGA BELAS
Sesungguhnya Allah perintahkan kamu untuk menyampaikan amanah kepada yang berhak menerimanya. Dan sesiapa yang terpilih menjadi Guru adalah manusia yang beruntung kerana kerja seorang Guru adalah MULIA.
__________________________
* TERIMA KASIH kepada para Guru,  kerana respon baik yang diberikan.
*Tugas Guru bukan hanya Mengajar tetapi Mendidik.
*Kunci untuk berkhidmat adalah IKHLAS��SABAR�� ISTIQAMAH��
___________________________
ان الله يامركم ان تؤدوا الامانات الى اهلها..��