Pages

Ahad, 29 Mac 2015

Selamat Hari Ulangtahun Perkahwinan yang ke 7



Teks : Norazrin binti Mohd Nor
Gambar : Sumber google

Image result for happy anniversary quotes
 Bismillahirrahmaanirrahim...
Alhamdulillah, alhamdulillah, alhamdulillah... Hari ini genap 7 tahun usia perkahwinan saya dan suami. Alhamdulillah kami telah dikurniakan dua orang puteri yang comel dan keletah setelah diuji menunggu hampir 3 tahun cahaya mata yang pertama. Saya keguguran semasa kehamilan yang pertama. Alhamdulillah setengah tahun kemudian saya hamil puteri yang sulung ini. 2 tahun kemudian, lahir puteri yang kedua. Kini, saya hamil lagi. Mudah-mudahan bunga syurga ini lahir dengan selamat dan sempurna. Ameen ya rabbal 'alamin.

Dalam tempoh menunggu kehamilan, pelbagai cara dan usaha saya lakukan. Di sini saya nak berkongsi amalan yang saya lakukan sebelum saya disahkan hamil. Saya dapat ilmu di dari kenalan di facebook. Antara amalan yang dikongsi bersama saya:

Rahsia & Amalan 99 Nama Allah tulisan Syahrin Jasah, Sesiapa yg Membaca Ya Wahid (yang Maha Esa) sebanyak 190 kali selepas selesai solat 5 waktu, diamalkan selama satu bulan dan diiringi dengan puasa setiap Isni dan Khamis, Insya allah segala hajatnya akan dikabulkan dan akan diberi keturunan.
Satu lagi, selepas bersama dgn suami, baca Ya Musawwir (Yang Maha Pembentuk) dan gosok pada rahim/peranakan...baca sebanyak mungkin...Ini saya amalkan selepas rawatan di LPPKN dan masa subur.
Mudahan-mudahan berguna untuk yang masih berusaha mendapatkan zuriat. Yakin la semuanya rezeki dari Allah. Usaha, tawakal dan terus berdoa.

Catat Ulasan