Pages

Ahad, 29 Mac 2015

Selawat dikabulkan hajat



Teks : Norazrin binti Mohd Nor
Gambar : Sumber google
Image result for berdoa

Bismillaahirrahmaanirrahim...
Sejak saya mengetahui mengenai kandungan ini, saya sangat obses dengan doa. Baru saya sedar, Allah datangkan ujian ini untuk saya belajar berdoa. Itulah hakikatnya. Saya memang tidak pandai berdoa. Saya memang tidak pandai meminta-minta dengan Allah yang Maha Mendengar dan Maha Memberi. Walaupun saya pernah dipandang jengkel kerana tidak tahu berdoa. Namun itulah hakikatnya, saya memang tidak pandai berrdoa. Ya Allah, Maha Suci Mu ya Allah, alhamdulillah dan terima kasih kerana menghantar ujian kecil ini untuk saya belajar berdoa dan terus berdoa.

Di sini saya paparkan doa yang saya cari dan saya cuba amalkan. Doa ini terdapat dalam buku Indahnya Hidup Bersyariat karangan Dato' Ismail Kamus. Inilah Selawat yang dikabulkan hajat

Maksudnya: "Ya Allah, limpahkanlah rahmat kepada penghulu kami Nabi Muhammad SAW dan kepada keluarga Baginda dan kepada para ahli rumahnya."

Jika dibaca 100kali sehari, InsyaAllah dikabulkan hajat.(30 didunia dan 70 diakhirat) Wallahu a'lam
Catat Ulasan